Barnsäkerhet

Allmänt / Permalink / 0
Nu står Nilo, han kryper, han ställer sig, han ramlar jag du vet allt det där.... Man kan inte sitta still längre, vilket är bra för ens kropp ;) Känslan att se att ens barn tar sig fram är så otroligt härlig, shit nu förstår man hur fort tiden går. När han föddes ville man bara att han skulle kunna äta vanlig mat och att han skulle kunna krypa jag tar tillbaka det nu. Tiden får gärna gå lugnare...
Men nu är det dax för nästa moment i livet att fixa lite skydd och underlätta vardagen för mig/oss. 
Lite av säkerheten vi har är kantskydd på tv-bänken som han alltid ställer sig mot, sedan har vi kontaktskydd på alla uttag i hemmet, sedan har vi låda & skåp skydd. Varför vi har låda & skåp skydden är för vi har mycket rengörings medel och tvätt medel och skulle aldrig förlåta mig själv om han skulle fått tag i det. 
En grind ska upp också mellan kök och hallen, både för Nilo men även för vår hund Nessy! I hallen har jag mitt städskåp som är barnsäkrat. 
Nu när Nilo har börjat sova i sitt rum har vi en babyvakt som underlättar för lilla mig (höns mamman) så jag kan kolla på honom om jag blir nervös eller orolig. Den tänds så fort han rör sig,skriker  eller pratar i sitt rum, jag kan även prata till han från denna. Mer om säkerhet & att underlätta dagen kommer! 
 

Liknande inlägg

Till top