Tips - Vi handlar för mycket dels till våra barn.

Allmänt / Permalink / 0
Man kan ju städa hela tiden...
Idag blev det ett ryck i badrummet, jag och alla mina produkter asså.
Vi köper för mycket, men man tänker inte på det efter man ställt in det i skåpet. Blev två påsar i soptunnan, riktigt härlig känsla!
 
Ska börja sortera i Nilos rum snart. Något jag märkt efter Nilo föddes är att man köper för mycket innan ens barn är fött... Mycket som bara ligger när det gäller kläder och saker. Jag handla inte så mycket tyckte jag, inte jämfört med andra jag sett. Men ändå står man med 100 saker man hade klarat sig utan, tacka gud för jag inte handla så mycket från början. Så tips till er som ska ha barn handla inte såna saker som inte barnet behöver i början utan vänta och se vad ert barn behöver sen. Det finns en djungel av saker till barn och allt ska man tydligen ha idag, men kasta inte iväg era pengar innan  ni vet vad just ert barn behöver. Spara dem till en fin resa eller något annat, för annars kommer ni ångra er sen.
Något jag märkt extra mycket när det kommer till Nilo är att han växte otroligt fort så nästan alla dem minsta kläderna blev aldrig använda. Sen är Nilo väldigt varm av sig så i vintras kunde vi inte ens ha på honom en mjukis overall, men hade vi väntat med att köpa det så hade sparat dem pengarna. Vi hade han bara i en tjocktröja och en filt det räckte. Man har ju mest dem i bilbarnstolen den första tiden på vintern, jag var inte mycket ute och gick. Så vår liggdel var väldigt onödig också, dels för den inte användes så mycket och sen var Nilo tidig med att vilja resa sig upp.
Finns så mycket tips & råd jag hade kunnat babbla upp men här kom några iallafall :)
 
 

Liknande inlägg

Till top